Pagina's

zondag 28 december 2014

Running tag

Vandaag heb ik de running tag voor jullie. Sinds kort ga ik er vaker op uit om te hardlopen en ik kan daar echt van genieten!

Wanneer ben je begonnen met hardlopen?
Aan het begin van de zomervakantie had ik het idee in mijn hoofd om veel te gaan hardlopen om zo, aan het einde van de vakantie, de 5 km te kunnen rennen. Ik heb welgeteld 3 keer gerend. Ja, ik schaam me.
Maar een aantal weken geleden sprak ik mezelf toe. Waarom ging ik er nooit meer op uit om te hardlopen terwijl ik het zo leuk vind? Ik besloot dat het tijd was voor verandering en kocht een lange hardlooplegging (die van de New Yorker waar ik laatst over schreef) en sindsdien ben ik vaker gaan hardlopen. Helaas heb ik er niet altijd tijd voor aangezien ik van alles voor school moet doen en daarnaast ook nog een bijbaantje heb en op volleybal zit, maar ik probeer zoveel mogelijk km te hardlopen. Heerlijk met een muziekje op en alleen je eigen gedachte <3

Wat was jouw beginnersfout/valkuil?
Dat ik te snel wilde. Ik wilde pers se zo snel mogelijk die 5 km halen, wat natuurlijk niet te doen is binnen een week. Ik hou me niet aan hardloopschema's (wat ik eigenlijk wel zou moeten doen), maar bouw het nu wel rustig op.

Heb je wel eens last gehad van blessures?
Door volleybal heb ik dat weleens gehad, maar nog nooit door hardlopen.


Wat draag je tijdens het hardlopen?
Een sportlegging van New Yorker, een zwarte jas uit de sportcollectie van Esprit van een aantal jaar geleden, onder deze jas draag ik een basic zwart shirt en ik ren op witte Adidas schoenen met roze details.

Welke schoenen draag jij tijdens het lopen en heb je aan- of afraders?
Ik draag Adidas schoenen die eigenlijk bedoeld zijn voor volleybal. Ik ben aan het sparen voor nieuwe schoenen, maar dat gaat helaas nog niet zo snel.
In het begin liep ik op mijn oude Adidas schoenen maar omdat ik door deze schoenen pijn in mijn enkels en voeten kreeg, gebruik ik nu mijn volleybalschoenen. 

Gebruik je apps tijdens het hardlopen?
Ik gebruik de app Runkeeper. Ik vind dat een geweldige app! Het enige nadeel is wel dat de GPS het bij mij in het begin niet deed omdat de app niet goed ingesteld stond. Dat was wel echt stom, maar gelukkig weet ik nu hoe ik de app goed moet instellen.

Maakt lopen je hoofd juist leeg of vind je het heerlijk om zo de dag door te nemen?
Eerlijk gezegd ben ik niet goed in mijn hoofd leegmaken, maar ik probeer dat wel zo veel mogelijk te doen tijdens het hardlopen.

nike

Wat staat er nog op je wishlist?
Goede hardloopschoenen dus haha!

Wat zijn je irritaties om je heen tijdens het lopen en wat is juist bemoedigend?
Starende mensen die irritante opmerkingen zoals: 'HEEY LEKKER BEZIG WIJFFIE' maken vind ik wel echt heel erg vervelend. Ik vind het wel altijd erg leuk als ik records loop of als het lekker weer is. Daar kan ik wel echt van genieten!

Make today amazing!

love

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tag ik kende hem nog niet! Zelf wilde ik ook weer gaan beginnen met hardlopen, maar het sneeuwt nu dus dat gaat een beetje lastig. Heb je nog tips voor hardlopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat probleem met sneeuw heb ik helaas ook :( Toevallig ben ik nu bezig met een artikel over tips voor het hardlopen. Deze komt waarschijnlijk woensdag online!

      Verwijderen
  2. Haha ik deed het eerst ook altijd op mijn volleybalschoenen, maar echte hardloopschoenen zijn wel fijner :P

    BeantwoordenVerwijderen