Pagina's

dinsdag 5 augustus 2014

Don't give up!


Deze video kwam ik tegen op Girlscene en vond hem zo mooi dat ik hem graag met jullie wil delen. 
In de video zie je Misty Copeland, een 31-jarige solist van het American Ballet Theatre. Tijdens haar carrière heeft ze veel te verduren gehad en hierover heeft zij in samenwerking met Under Armour deze video gemaakt.
Zoals je misschien weet is de balletwereld keihard. Heb je niet de goede torso-lengte? Dan is de kans dat je word toegelaten tot een beroemd balletgezelschap miniem. Misty spreekt hierover in deze video.
In de video hoor je zeggen: 
"Beste kandidaat, bedankt voor je aanmelding voor onze ballet academie. Helaas ben je niet toegelaten. Je hebt niet de juiste voeten, achilespezen, de lengte van je torso en inval. Je hebt het verkeerde lichaam voor ballet en omdat je al dertien bent, ben je te oud om toegelaten te worden."  
Dit is niet de boodschap die Misty heeft gekregen, maar is wel een opeenstapeling van kritiek die zij tijdens haar carrière te horen kreeg.

De boodschap van deze video is dat als je een droom hebt, je die niet moet laten varen na de eerste afwijzing maar dat je er juist voor moet gaan!
Deze boodschap vind ik ontzettend mooi en inspirerend. Je moet niet zomaar opgeven als je iets graag wilt. Je moet ervoor gaan. Laat niemand je tegenhouden. Doe wat je echt wil doen!

Zelf heb ik toen ik klein was op ballet gezeten. Ik was een echt meisje meisje en hield van alles wat met prinsessen en roze te maken had. Ballet deed ik met veel plezier en het deed me daarom pijn om te horen dat de balletlessen in mijn dorp stopte. Ik droomde nog steeds van een carrière als balletdanseres maar zag die droom steeds verder vervagen. 
2 jaar gelezen besloot ik de draad weer op te pakken en in een ander dorp balletlessen te nemen. Ik gaf niet op! Nog een jaar lang heb ik met veel plezier iedere maandag gedanst. Het voelde geweldig toen ik alle passen weer onder de knie kreeg en steeds beter werd. Ik was blij dat ik niet had opgegeven!
Helaas moest ik vorig jaar vanwege mijn drukke schema de balletlessen opgeven. School, werk en volleybal kon ik niet combineren met dat wat ik graag deed. Ja, nog steeds mis ik het dansen. Heel erg. Maar ik heb er vrede mee. Ik ben blij dat ik nog een jaar heb mogen en kunnen dansen, maar het was gewoon niet aan mij. 
Ik heb dan geen kritiek gehad maar ik ben van mening dat je nooit moet opgeven als je iets echt wil.
Ballet heb ik trouwens nog niet losgelaten! In mijn kamer hangen balletposters en mijn oude balletschoentjes staan op ooghoogte in een kast in mijn kamer zodat wanneer ik ernaar kijk, ik mezelf eraan herinner dat ik nooit moet opgeven. 

Ik hoop dat veel meiden iets aan deze video hebben. Geef niet op na vervelende woorden die tegen je worden gezegd , maar ga door. Ga door met wat je het liefste doet!


make today amazing!

love 

1 opmerking:

  1. Ik vind die video zo mooi, de boodschap klopt helemaal en dit maken ze op een goede manier duidelijk! Hoewel het makkelijker gezegd dan gedaan is, moet je inderdaad nooit opgeven, al zijn de mensen nog zo kritisch

    BeantwoordenVerwijderen