Pagina's

zaterdag 12 juli 2014

Hoe overleef ik de Primark?

Primark store
Altijd als ik de Primark inloop krijg ik het gevoel van 'let the hunger games begin may the odds be ever in your favor'. Bezwete vrouwenlijven die ruzie maken om een shirt, de rare sprongetjes die je spontaan moet maken als je bijna over iemand heen loopt die middenin het pad iets aan het passen is en de zoektocht naar een kledingstuk in jouw maat zijn allemaal doodnormaal in de Primark filialen. 
Om de drukte een beetje te ontlopen en voorbereid naar de Primark te gaan zijn hier wat tips.
Naar welke Primark ga je?
Natuurlijk is het verstandig om eerst te weten naar welke Primark je gaat. In Nederland is de Primark gevestigd in Rotterdam, Almere, Hoofddorp, Zaandam, Zoetermeer, Eindhoven en Nijmegen. Die in Rotterdam is in vergelijking met bijvoorbeeld die in Almere een stuk kleiner en minder fijn. Bepaal dus ook of je naar een kleine Primark of een wat grotere wil.

Wanneer?
In de Primark is het altijd druk. Altijd. Vooral in het weekend is het echt niet te doen. Daarom is het verstandig om heel vroeg te gaan of op een doordeweekse dag als alle andere mensen aan het werk of op school zijn. Op deze momenten is het meestal redelijk rustig en kun je (enigszins) rustig winkelen. 

Vermijdt de paskamers
Voor de paskamers in de Primark staat altijd een onwijs lange rij. Je bent bij wijze van spreken meer tijd kwijt aan het in de rij staan voor de paskamers dan dat je daadwerkelijk aan het shoppen bent. Daarom is het verstandig om gemakkelijke kleding aan te doen zodat je gewoon in de winkel zelf kleding kunt passen. Natuurlijk ga je geen bh of bikini passen in de winkel. Daarvoor zou ik wel in de rij gaan staan, maar een vest kun je gemakkelijk in de winkel zelf passen. Als je een shirt of broek wil passen is het verstandig om onder je eigen kleding een basic hempje en legging te dragen zodat je niet helemaal naakt in de winkel staat.
Nog een optie is de kleding gewoon te kopen en in een andere winkel te passen. Het enige nadeel is dan wel dat je weer in die lange rij voor de kassa moet staan als iets dan toch niet blijkt te passen en je het wil ruilen.

Wees brutaal.
Het klinkt misschien heel onaardig maar soms moet je echt mensen opzij duwen als je iets graag wil hebben. Netjes vragen of je erbij mag helpt meestal niet (je krijgt een bitchy face en ze laten je er echt niet door). Daarom moet je echt voor jezelf opkomen en niet denken 'nou laat maar dan' want misschien krijg je later spijt dat je toch niet voor dat leuke jurkje hebt 'gevochten'.


Shopping makes me happy šŸŒø
Laat je niet verleiden door de prijzen.
De Primark staat natuurlijk bekent om haar lage prijzen, maar je moet wel letten op de totaalsom van alle items die je in je mandje hebt gegooid. Het is heel verleidelijk om alles te kopen omdat het toch zo goedkoop is, maar als je bijvoorbeeld 10 shirts hebt van elk 5 euro dan ben je toch nog zo'n 50 euro kwijt. 
Ook moet je letten op de kwaliteit. Natuurlijk zijn de dingen die je hebt gekocht niet van top kwaliteit, wat wil je ook met zulke prijzen? Maar het zou zonde zijn als je een broek koopt voor 15 euro en die al na een maand stuk gaat.




make today amazing!

love



2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Sinds er een Primark in Eindhoven zit woon ik er zo dichtbij dat ik er regelmatig kom. Meestal pas ik dingen dan ook gewoon thuis en breng ik de dingen die niet passen op een rustig moment terug :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tips heb je gegeven, inderdaad dingen (met uitzondering van bikini's en dat soort dingen natuurlijk) gewoon in de winkel passen is echt een goede tip, doe ik ook altijd :). En voor jezelf opkomen is ook erg belangrijk.
    Laat je niet verleiden door de prijs is nog wel een ding voor mij om op te letten, als ik twijfel neem ik het toch vaak mee met het excuus dat het ''bijna niks kost'', maar uiteindelijk ben je dan alsnog een kapitaal kwijt aan dingen die ik soms achteraf geen eens echt leuk vind. Maar goede tips heb je gegeven :)

    BeantwoordenVerwijderen