Pagina's

maandag 16 juni 2014

EO Jongerendag

Terwijl ik dit schrijf suizen mijn oren en ben ik nog steeds onder de indruk. Ja, ik was zaterdag bij de EO Jongerendag. Een evenement dat jaarlijks wordt gehouden en waarbij duizenden jonge christenen bij elkaar komen om samen te zingen en te bidden.
Maar voordat je denkt: Ik geloof niet in God en heb geen zin om via dit artikel bekeert te worden. Zo'n artikel wordt het zeker niet! Ik ben van mening dat iedereen mag geloven wat hij of zij wil. En als je helemaal nergens in gelooft? Als jij maar gelukkig bent!
Ik wil via dit artikel laten zien dat de EO Jongerendag een geweldige ervaring is. Ook voor niet christenen.
Ik ben zelf gelovig maar was nog nooit op de EO Jongerendag geweest. Mijn broers zijn er vroeger wel geweest en kwamen altijd met super toffe verhalen thuis. Toen een vriendin me mee vroeg twijfelde ik geen moment. Natuurlijk ging ik mee! En ik heb er totaal geen spijt van. Het was zo onwijs indrukkend om al die christenen bij elkaar te zien. Maar ook mensen die helemaal niet gelovig zijn komen naar de Jongerendag en dat maakt het nog mooier. Ik heb een gezellige dag gehad met alle mensen en de optredens van de aanwezige artiesten!
De Jongerendag werd gehouden in het Gelredome en buiten stonden allerlei kraampjes. Je kon zelfs bossaball spelen en sumo worstelen!

Het leukste vond ik dat je bij de stand van Shop 'n Style een shirt kon oppimpen. Shop 'n Style strijdt voor duurzame kleding waarbij de mensen die aan jouw shirt werken goed betaald krijgen en onder goede omstandigheden werken. Het shirt dat ik heb gemaakt vind ik zelf best leuk ondanks dat ik zoiets nog nooit gedaan had. Hierover komt later nog een apart artikel en kun je ook het eindresultaat zoen :)
Verder waren er nog veel optredens van artiesten. Die van Matt Redman vond ik het leukst omdat ik zijn liedjes ken en die van de andere artiesten niet of nauwelijks. Maar ondanks dat ik de liedjes van de andere artiesten niet kende vond ik het onwijs leuk om aanwezig te zijn.
Kortom het was een geweldige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!






Foto van Esther, de vriendin met wie ik was. Ik had hetzelfde shirt aan en meerdere keren werd aan ons gevraagd of we zusjes zijn haha!



Make today amazing!

love








2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag! Het lijkt me echt heel gaaf om daar een keer naar toe te gaan, misschien volgend jaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen